Hallo! Mijn naam is Berna.

Over Berna

Ik ben Berna Okué, de expert achter ‘De online content nerd’.  Ik ben een gedreven videograaf met ruim zeven jaar ervaring. Afgestudeerd als AV-specialist en Multimedia designer, werk ik sinds mijn 16e jaar oud als jonge ondernemer.

In 2010 ben ik, naast mijn opleiding en als minderjarige (16 jaar) mijn eerste bedrijf gestart waarin ik werk als freelance camerajournalist (camjo).  In 2014 begon ik met werken voor Fashionista) nu Fashionchick Girls. Ik hielp bij het oprichten van videocontent voor hun online platformen. Eigenlijk deed ik maar wat met online content. Ik probeerde allerlei marketingmethoden en strategieën uit voor online content. De meesten succesvol voor tijdschriften, anderen totaal niet. Sindsdien ben ik voor velen (online) merken gevraagd, om video concepten te ontwikkelen en uitvoeren. Zo heb ik o.a gewerkt voor Grazia, Libelle, QMusic, VT Wonen en Wehkamp.

Het ging mij niet snel genoeg, dus ik volgde online  marketing cursussen en daarbij werkte ik met diverse bedrijven. Ik leerde mijzelf aan hoe ik online marketing kan toepassen voor online content. Daarnaast leerde ik van toekomstige bezoekers, klanten kon maken en hoe ik de juiste doelgroep kan bereiken. Door van anderen te leren, wist ik doelgerichter waar ik aan moest werken. Zo creëerde ik online content voor top organisaties.

In 2015 ronde ik één van mijn opleidingen af en opende ik de webshop WomensFavorites.nl.  Tijdens deze periode werkte ik als freelance videomaker, fotograaf en webdesigner. Tussen tijds creëerde ik de platform The Brown Velvet, een influencer kanaal met dagelijks magische content met de boodschap: boodschap; Een wereld zonder een chronische aandoening. Steeds vaker kreeg ik vragen van studenten en bedrijfeigenaren, over hoe ze hun online platformen kunnen verbeteren, hun naamsbekendheid verbreden en hun omzet konden vergroten. Ik besloot hierover te gaan bloggen. Dat was de start van ‘De online content nerd’.

Ik breidde mijn kennis uit door in 2012, door de videokanalen over te nemen van een tijdschrift (Fashionista/ FashionChicks), die totaal niet liep. Dit deed ik om nieuwe strategieën uit te testen.  Daarnaast werk ik samen met influencers om hun video content bij te houden en dé content te verbeteren. Met succes heb ik gewerkt met Nikkie Tutorials, Serena Verbon en Mascha feoktistova.

Ik gaf de video-kanalen van vloggers een make-over, stelde nieuwe video concepten samen (geen content omdat het moest) en zette zo de webwinkel op de kaart. Leuk om te weten is dat ik door deze succes eens benaderd werd door een concurrent van het tijdschrift. Zij wilden het zelfde: online video content. Zij wilde de meeste bezoekers en boven aan staan via zoekresultaten. Alleen wisten ze niet dat ik minderjarig was. 😉

 

CONTACT WITH ME